15 Mayıs 2012 Salı

Ayaz ın Diş Buğdayı Partisi

Bu hafta Diş Buğdayı Partisi yaptık  ve harika oldu. Bence, sizde kesinlikle yapmalısınız. Gerçi oğluşumun keyfi pek yoktu ama keyifli bir gün geçirdi herkes.

Öncelikle diş buğdayı nedir, niye yapılır anlatayım: Diş buğdayı, bebeğin ilk çıkan dişini kutlamak amacıyla gerçekleştirilen, çok eski bir Anadolu geleneğiymiş. Bu kutlamada, bebeğin dişlerinin sağlam olması ve rızkının bol olması dilenirmiş.Kutlama sırasında bebeğin başından buğday serpilir, bebeğin boynuna da buğdaydan yapılan bir kolye takılırmış. Misafirlere de yapılan diş buğdayı ikram edilirmiş.

Öncelikle diş buğdayı hazırlama konusunda en ince ayrıntıyı bile düşünmeye çalıştım. Tüm süslemeleri haftalar öncesinden kendim  hazırladım. Biraz yorucu oldu ama çok keyifliydi. tabiki bunun için internetten birçok siteden yararlandım. Ama özellikle www.dreamkiddoh.com diye bir site varki muhteşem organizasyonlar yapıyorlar. (En büyük hayalim inşallah bir gün gerçekleştiricem inanıyorum ki çok az kaldı.) 

Diş buğdayını nasıl hazırladım, kimleri davet ettim, misafirlerime ne gibi sürprizler hazırladım, menüde neler vardı gibi detayları yazmaya çalışayım. Öncelikle pasta ve kurabiyeler bana ait diğer bütün mamacıklar gelen misafirlerimize ait sağ olsun herkes bir şeyler yapıp getirdi. Aralarda da amasayı renklendirsin diye şekerlemeler koydum çok güzel oldu.  Zeytinyağlı dolma, Cevizli lokum ve Arnavut Böreği Seher annenin eseri, Kısır, AYAZ yazılı kurabiyeler, mufin, pancarlı nohut salatası, börülce salatası, şalgamlı pirinç salatası, buğdaya aşı, patatesli börek anneciğimin eserleri, sevimli uğur böceği kanepeler ve kar topları Özlemin eserleri, mantarlı börek ve çikolata topları biricik arkadaşım Esranın eserleri, sosisli börek Semuşun, Kıymalı poğaça da cicoşumun sahanesiydi. Herşey için herkeslere sonsuz teşekkürler. Oğlum her ne kadar uykusu geldiği için huysuzluk yapsa da çok güzel bir akşamdı.  Huysuzluğunun sebebi sadece uykusunun gelmesi değilmiş bunu da ertesi gün anladık.  Sabah kahvaltısını etmedi. Yediği birkaç kaşığı da kustu çıkardı. Minik kuşum kusarken de çok ağladı tabiii.  Ağlarken bir baktım ki ikinci dişi çıkmış. Meğerse tüm huysuzluk bu yüzdenmiş.  Gelelim muhteşem gecemizde çekilmiş fotoğraflara...
Bu pasta için çok uğraştım ama sonunda yapabildim. Şeker hamuru harika birşey yaaa 
Diş  ve diş fırçaşı kurabiyelerim herkes çok beğendi. Daha öncede Serayın Baby Shower için hamiş kurabiyeler yapmıştım. (yeni bir sektöre el atıyorum ve hertürlü organizasyon ve kurabiye için sipariş alınır:)))) hehe)
Ferah sultanın  mutfağından  AYAZ kurabiyeler
Özlemin uğur böcekli kanepeleri
Misafirlerimize dağıttığımız diş magnetlerle dilek ağacımızı süsledim..
Masamızın renkleriii
Diş jelibonlar diş buğdayı konseptimize çok uygundu. 
Misafirlerimiz için hazırladığım diş magnetler
Oğluşumun Diş Buğdayı kolyesi
Süslemeler

Bu fotoğraf Canan ablanın hediyesi. Bayıldım, şahane, bittim daha ne diyim bilmiyorum çok ince düşünülmüş bir hediye. Hepimizin bebekliği gerçi ben yanlarında biraz abla gibi olmuşum ama çok güzel tekrar çok çok teşekkürler...
Bunlarda miniğimin ilkleri  ilk şapkası, eldiveni, yeleği ...
Saçı, ilk emziği, mevlüd şekeri....
Kapı süsümüz
En sevdiğim çiçek PAPATYA dır. Bu çiçeklerde Serdarın bana anneler günü hediyesi. O gece beni düşünün tek kişiydin saol hheee bide teyzemmm sizi seviyorumm

Bunlarda minnoşum uyumadan önce çekildiğimiz birkaç fotoğraf Burcucum ellerine sağlık 
Kuzucumun o kadar çok uykusu vardı ki zor çektirdik bu fotoğrafları 
Sonunda da dayanamadı bastı yaygarayı
Canım arkadaşım Esra ve güzeller güzeli Duru
Canım arkadaşım Esra  çok yakında doğum yapacak olan Seray minik Kayranın annesi Burcu
Anneanneler, babaanneler, nineler
Bu fotoğraflarda biz yokuz sanırım miniği sakinleştirmekle uğraşıyoruz..
Semuş, Ülkü teyze, çılgın Türkan teyze, cicoşum , Semyannemve doğumuna az kalan kuzenim Duygu
Teyzoş
İş yerinden arkadaşım Mısra 
Ailemizin minik bir bölümü Nilüfer abla, teyzem, Yüksel yengem, ülkü teyze, ve tabiki annemle çılgın Türkan
Seçilll çılgın halamız
Canan abla hiç bir fotoda yok :( bütün gece Ayaz ın yanındaydı
Canoşun gecedeki tek fotoğrafı Ayaz ayakta uyuyor zaten  
Süt kardeşler uzun bir aradan sonra yine yan yanalar. Misafirlerimiz gelmeden önce birlikte keyifli zaman  geçirdi minnoşlar.

1 yorum: