9 Şubat 2012 Perşembe

Ayaz' ın Yemek Tarifleri...

YOĞURT
Malzemeler:
1 porsiyon için
  • 100 ml hazırlanmış Devam Sütü (Bebeğinizin ayına uygun Aptamil 2 devam sütü)
  • 2 çay kaşığı yoğurt
Hazırlanışı: 90 ml su içine 4 ölçek Devam Sütü koyarak hazırladığınız mamayı küçük bir kaseye boşaltın. 43 derece sıcaklıkta (ılık olacak ) 2 çay kaşığı yoğurt ilave ederek, 4-5 saat sıcak ortamda mayalayın. Buzdolabında 5-6 saat dinlendirin. Yoğurdumuz normal yoğurttan daha sulu oluyor. Bunu isterseniz değişik meyvelerle karıştırıpta verebilirsiniz. Ben her öğününde değişik meyve püresi katıyorum. (elma, armut, muz, yazdan kalan şeftali (annem sağ olsun dolaba atmış)



KARIŞIK SEBZE ÇORBASI
Malzemeler:
  • ‎1 adet havuç
  • 1 adet patates
  • Küçük bir parça brokoli
  • 1 sap ıspanak
  • 2 su bardağı su
  • 1tatlı kaşığı zeytinyağı
Hazırlanışı: 1 adet havuç, 1 adet patates, bir parça brokoli, 1 sap ıspanak,1 tatlı kaşığı zeytinyağı,  2 su bardağı su ile haşlayıp tel süzgüden geçiriliyorum. Sonra üzerine çorbanın kıvamına göre çok yoğunsa Aptamil devam sütü sıvıysa milupanın sütlü pirinçlisinden 1-2 kaşık ilave ediyorum. Ayazım bayıla bayıla yiyor. Hem çok besleyici hemde çok lezzetli oluyor. (Ben alerji riskine karşın  ilk 2 sebzeyle başladım 2 haftada bir 1 sebze ilave ettim.)


MEYVELİ SÜT
Malzemeler:
  • 180 ml devam sütü (Bebeğinizin ayına uygun olarak ben Aptamil Conformil 1 kullannıyorum şimdilik.)
  • Yarım muz
Hazırlanışı: Yarım muzu püre haline getirip tel süzgeçten geçiriyorum  içine hazırlamış olduğumuz 150 ml devam sütünü ilave ediyorum. Ayaz'ımın  meyveli sütü hazır. İçine katacağınız meyve suyunun yada püresinin  çeşidini bebeğinizin ayına göre değiştirebilirsiniz.


MEYVELİ MUHALLEBİ
Malzemeler:
  • 100 ml su
  • 1 tatlı kaşığı pirinç unu (5 gr)
  • 3 ölçek devam sütü (Bebeğinizin ayına göre Aptamil 2/3, veya Aptamil Conformil 2 kullanabilirsiniz.)
  • Mevsim meyvesi
Hazırlanışı: 100 ml su ile 1 tatlı kaşığı pirinçunu ağır ateşte pişirin Muhallebi kıvamını aldıktan sonra ocaktan indirin ve içine 3 ölçek devam sütü ekleyin. Hazırlanan muhallebi karışımına cam rendede rendelenmiş  herhangi bir mevsim meyvesi  ilave edin.

1 yorum:

  1. Ay bu minnos yemek yemeye basladi miii heheh yerken de fotolarini koyun rica edicem sayin anne muck

    YanıtlaSil