16 Şubat 2012 Perşembe

Oğlum 5 aylık oldu...

Oğlum bugün 5. ayını dolurdu. Artık menümüzde zenginleşmeye başladı ve üçlü ve dörtlü sebze çorbasına başladık. Patates ve havucu zaten severek yiyodu ama içine brokoli de koyunca hepten bayıldı. Şimdide bi parça ıspanak ekledim onuda çok severek yedi. Balkabağı çok faydalıymış bunu duyunca hemen ufak çaplı bir araştırma yaptım bebeklerde nasıl kullanılır diye. Haşlayıp püre haline getirdim içinede biraz devam sütünden kattım çok lezzetli oldu vallahi.  onuda sevdi sırada yoğurt çorbası, domates çorbası ve tarhana çorbası kaldı. Önümüzdeki günlerde onlarada başlıycaz inşallah.

 Damak tadı gelişmeye başladı sanırım aşkitomun meyveler, çorbalar , kaşık mamaları daha lezzetli geliyor sanırım çünkü  biberon mamasını sadece uykudayken yada sabaha karşı yiyor. O kadarki meyve suyu veriyorum biberonla onu bile dilinle itekliyor istemiyor. Önce havuçla elma suyu verdim biberonu itekledi heralde tadını sevmedi dedim sonra kaşıkla denedim bayıla bayıla içti hepsini. Kaşıkla meyve suyu zor oluyor ama bulcaz artık bi çare:)) derken çaresini ciciannesi buldu yine.. :) meğerse  ağzı dolu dolu oluyor diye kaşık mamasına alışmış bizizm sıpacık. Tabii biberonunda delikleri küçük geliyor artıkın ondan istemiyormuş meğer. Ciciannesi biberonun  deliklerini biraz genişletti de rahat rahat içiyor meyve suyunu hatta bitince bağrınıyor bile.
Dönmeye henüz başlamadı derken bugün dönmeye başladı minnoşum. 6. ayını dönerek karşıladı.
1.  Dönmeye Teşebbüs
2. Zorlanma
3. Final
Yüzükoyun yatmaya bayılıyor o kafa hiç durmuyor bi o tarafa bi bu tarafa bakınıp duruyor.
 Minderindeki çocuklarla konuşmaya bayılıyor bu aralar.
En sevdiğim pozlardan biri
Birde şimdi çığlıklar başladı. Sesini duymak hoşuna gidiyor heralde keyifli olduğunda deli gibi bağrınıp kendi kendine konuşuyor. Tabii birde babasınla konuşmasını duymanız lazım onunla aşkı bir başka.
Huysuzluklar başladı artık. Bazen ne yapacağımızı bilemiyoruz karnımı aç, altımı kirli, kucakmı istiyor yatmakmı istiyor anlamak zor etinden et kopartıyormussun gibi ağlıyorBazende en sevdiği yer kucak orda bile durmuyor mızmızlanıyor ve mama yemiyor.  Bunun  sebebide dişlermiş... salyaları uzun zamandır akıyordu zaten ama bukadar huysuz değildi.
Sıpacık artık yaramazlıklarada başladı. Geçenlerde babaannesi geldi aldı kucağına önce biraz mızmızlandı sonrada kadınacağızın başörtsünü gözlüğünü çekiverdi.
Eskiden o oyuncaklara sadece bakardı şimdiyse onları tutmaya hatta yemeye çalışıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder